سلامتی با انگشتان دست!!

2. مبارزه با پوکی استخوان:
اسکن محیطی فرا صوت روش نسبتا ارزانی است که به وسیله ی آن می توان تراکم استخوانها را از طریق انگشتان بررسی کرد. در صورت نیاز با دستور پزشک هر از چند گاهی ترکم استخوانها را چک کنید تا از سلامت استخوانها مطمئن شوید.

3. مراقب علائم تیروئیدی باشید:
اگر ناخنهای انگشتانتان ناهموار ، زبر یا شکننده تر از حد معمول شده،می تواند نشان دهنده ی کم کاری یا پرکاری تیروئید باشد. اگر به چنین مشکلاتی شک دارید از پزشک بخواهید که برای شما آزمایش تیروئید در خواست کند.

4. استراحت کنید تا موهای سالمی داشته باشید:
پوست سرتان را به روش چی کونگ (نوعی ورزش و مدیتیشن چینی) با استفاده از نوک انگشتان ماساژ دهید زیرا این کار ضخامت و رشد فولیکولهای مو را تحریک می کند. نوک انگشتان جلوی سر قرار دهید و در حالی که بازدم انجام می دهید از جلوی پیشانی ، جایی که موها رویش دارند، تا پشت گردن ضربه های ریز وارد کنید. این کار را 10 مرتبه تکرار کنید.

5. در مقابل عوامل بیماری از خود دفاع کنید:
به گفته ی متخصصان شستن دست ها بهترین راه برای جلوگیری از بیمار شدن شماست. با آب گرم و صابون به مدت 20ثانیه این کار را انجام دهید . بین انگشتان و زیر ناخنها یادتان نرود

نویسنده : مهدی رحیمی گل سفیدی

منبع : tyekal.com

/ 0 نظر / 5 بازدید