رژیمهای غذایی با انرژی مشخص -2000 کیلو کالری

صبحانه: 120 گرم نان + 60 گرم پنیر + یک عدد گوجه فرنگی + یک عدد خیار + یک لیوان شیر
ساعت 10 صبح: 2 عدد میوه متوسط
ناهار: یک لیوان برنج پخته + خورش سبزی شامل یک لیوان سبزی پخته و 60 گرم گوشت + 4/3 لیوان ماست
عصرانه: 3 عدد میوه متوسط
شام: 60 گرم نان + املت شامل یک عدد گوجه فرنگی و 2 عدد تخم مرغ + 4/3 لیوان ماست (برای پخت غذاها روزانه 5 قاشق مرباخوری روغن به کار رود)
مدل دوم تقسیم واحدها:
صبحانه: 3 واحد نشاسته، 2 واحد میوه، 2 واحد گوشت
ساعت 10 صبح: 2 واحد نشاسته، یک واحد شیر
ناهار: 2 واحد نشاسته، 2 واحد سبزی، یک واحد شیر، 3 واحد گوشت
عصرانه: 3 واحد میوه
شام: 2 واحد نشاسته، 3 واحد سبزی، یک واحد شیر، یک واحد گوشت
رژیم غذایی طبق مدل دوم:
صبحانه: 90 گرم نان + 60 گرم پنیر + 6 عدد خرما
ساعت 10 صبح: 2 عدد کیک معمولی + یک لیوان شیر
ناهار: 60 گرم نان + 90 گرم ماهی همراه با یک عدد گوجه فرنگی + یک لیوان سبزی خوردن + 4/3 لیوان ماست
عصرانه: 3 عدد میوه متوسط
شام: 60 گرم نان + یک لیوان بادمجان پخته همراه با یک عدد گوجه فرنگی و 30 گرم گوشت + 4/3 لیوان ماست (برای پخت غذاها روزانه 5 قاشق مرباخوری روغن به کار رود .)

برگرفته از کتاب لاغری (درمان چاقی )-  مهدی رحیمی گل سفیدی.

/ 0 نظر / 8 بازدید